رپورتاژ آگهی چیست و نقش آن در سئو

رپورتاژ آگهی به هر شکلی از محتوا گفته می شود که در ازای پرداخت هزینه منتشر می شود. اما نحوه نگارش، طراحی و پیاده سازی آن را شبیه اخبار، داستان ها، مقاله ها و سایر محتوای مجلات می کند.

رپورتاژ آگهی را می توان در هر قالبی انجام داد. از چاپ گرفته تا صدا و تصویر.

گزارش ها در یک تقسیم بندی کلی را می توان به دو دسته تجاری و سیاسی تقسیم کرد. در گزارش کسب و کار، هدف یافتن یک مصرف کننده و مشتری جدید است. در گزارش سیاسی، هدف تغییر یا اصلاح دیدگاه سیاسی مخاطبان در مورد یک موضوع، شخص یا حزب است.

تبلیغات یکی از قدیمی ترین شرایط تبلیغات و بازاریابی است که قدمت آن حداقل به یک قرن می رسد. بر اساس دیکشنری وبستر ، معادل انگلیسی Advertorial Reporting برای اولین بار در سال 1917 استفاده شد.

اما حتی قبل از آن، سیاستمداران و صنعتگران به روزنامه ها و مجلات پول می دادند تا مقالات خود را در جایی نزدیک به سرمقاله منتشر کنند، درست مانند یک خبر یا تحلیل واقعی، تا جدی تر گرفته شوند و بهتر خوانده شوند.

رپورتاژ آگهی چیست و نکاتی که باید در مورد آن بدانید؟
گزارش تبلیغات برای صاحبان مشاغل، به ویژه مشاغل آنلاین ضروری است…

رپورتاژ تبلیغات یکی از بهترین و موثرترین روش های ساخت برند و ثبت تبلیغات گسترده در اینترنت می تواند ارتباطی همه جانبه با دنیای طراحی سایت داشته باشد. امروزه بزرگترین و شناخته شده ترین برندها نیز از رپورتاژ خبری برای معرفی خود و معرفی مزایای برندها استفاده می کنند. و به این ترتیب بدون مراجعه مستقیم به تبلیغات متن محتوا، خود را به دنیای بزرگ تبلیغات معرفی می کنند.

به همین دلیل است که بسیاری از افراد با دیدن محصول به طور غیرمستقیم اعتماد بیشتری به برند و عملکرد دارند. و اگر داستانی مهیج و پرکشش از اول تا آخر نوشته شود با اشتیاق دنبالش می کنند. گزارش تبلیغاتی یکی از جذاب ترین راه ها برای تشویق مخاطبان به توسعه ایده های جدید است. با استفاده از گزارش، همیشه می توانید نیمه پر لیوان را ببینید. و به همین دلیل است که جنبه مثبت یک محصول یا برند کمتر مورد بررسی قرار می گیرد.

اما نکته حساس نحوه گزارش اخبار در سایت های معتبر و در نهایت تولید نتایج رضایت بخشی برای کاربر و مخاطب است. در ابتدا بهتر است نکات حیاتی در مورد این روش تبلیغاتی ذکر شود و سپس شرایط ثبت رپورتاژ تبلیغات را برای شما شرح دهیم.

تخصص‌های ضروری که در رپورتاژ آگهی ویژه باید بدانید.
برای اینکه رپورتاژ آگهی شما استاندارد باشد و به بهترین شکل در سایت قرار گیرد، باید این سه مورد را در نظر بگیرید:

نحوه تهیه خبر برای تهیه رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ تبلیغاتی و کمک گرفتن از تیم بازاریابی و کارشناس بازاریابی می تواند شانس شما را برای داشتن وضعیت مطلوب برندینگ افزایش دهد. رایا بازاریابی، برای
چگونه می توانیم با استفاده از وبلاگ نویسی کامل رپورتاژ آگهی را ضبط کنیم؟
استفاده از لینک بیلدینگ معتبر و استاندارد یکی از دلایل اصلی استفاده از آنها برای داشتن رپورتاژ تبلیغاتی خوب است. قیمت رپورتاژ آگهی برای کاربر مناسب تر خواهد بود زیرا تمامی اقدامات به منظور رعایت دقیق سئو و

استانداردهای گوگل

خوب است بخوانید: چگونه یک رپورتاژ آگهی ارزان دریافت کنیم؟

به گفته گوگل، این یک نکته مثبت برای شما خواهد بود زیرا مهم نیست که چقدر سعی کنید استانداردهای یک صفحه را برای رپورتاژ آگهی بیشتر رعایت کنید. شما در رتبه اول موتور جستجو قرار می گیرید و در صفحه اول جستجوها ظاهر می شوید.

ایجاد وبلاگ، وبلاگ نویسی و ارائه محتوا با استفاده از پیوندها نیز می تواند هم برای کارفرما و هم برای صاحب سایت موثر باشد. در مرحله اول باید محتوایی را ارائه دهید که فکر می کنید برای مشتریان مفیدتر است و در مرحله بعد. اگر شروع به پیوند کنید، و همانطور که گفته شد، کمک خواهد کرد. این جفت باید به گونه ای باشد که سایت و هویت آن معتبر و مرتبط با رپورتاژ آگهی باشد.

تو باش بهتر است در هر دو حالت ارتباط دو طرفه برای کاربر و مشتری حفظ شود. به طوری که در نتیجه رپورتاژ و ضبط تبلیغاتی از هر نظر برای مخاطب و کارفرما مفید باشد. بنابراین، بهتر است استانداردها و اصول خود را بر اساس آنچه که برای استانداردهای گوگل بهتر عمل می کند، قرار دهید. همچنین می توانید برای انتشار و گزارش تبلیغات ضروری از سایت های تولید محتوای استاندارد مانند رایا مارکتینگ کمک بگیرید.

چگونه می توان ارائه گزارش تبلیغاتی را برای افزایش رتبه سایت در گوگل کافی دانست؟
همانطور که قبلاً اشاره شد، داشتن استانداردها و پیوندهایی به سایت شما سودمندتر است. برای افزایش رتبه خود در گوگل و در نتیجه افزایش بازدید سایت و محتوایی که ارائه می دهید. پس با در نظر گرفتن این موارد خیلی سریع تاثیر آن را در رتبه بندی گوگل خواهید دید. در این صورت کاربر می تواند تنها با یک جستجوی کوتاه محتوایی را که برای گزارش تهیه کرده اید در عنوان اول موتور جستجوی گوگل مشاهده کند و خیلی سریع و تنها با یک کلیک آن را انتخاب کند.

البته در این صورت وجود لینک دوباره و لینک بیلدینگ یکی از موارد ضروری است که در رپورتاژ تبلیغاتی باید به آن توجه کنید. همچنین امروزه یکی از مزایای لینک دادن این است که گوگل به آنها حساس است. به طوری که بتواند لینک های هرزنامه را به طور موثر تشخیص دهد و آنها را از سایت و صفحات مشخص شده حذف کند. در بسیاری از موارد، هزینه های گزارش آگهی به رعایت این اصول بستگی دارد.

تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو
از آنجایی که رپورتاژ متنی در سایت های پرطرفدار یکی از رایج ترین انواع رپورتاژ است، باید در اینجا به یک نگرانی قابل توجه بپردازیم و چند کلمه در مورد تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو بگوییم.

می دانید که سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو به سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می شوند. سئوی داخلی مجموعه ای از کارها و تکنیک هایی است که در داخل سایت خود انجام می دهید به این امید که در صفحه اول گوگل دیده شوید.

از سوی دیگر، سئوی خارجی مجموعه ای از کارهایی است که شما در خارج از سایت خود انجام می دهید. و یکی از مهمترین کارهایی که انجام می دهید این است که بک لینک بگیرید. این بدان معناست که مطمئن شوید که سایت های معتبر به محتوای سایت شما لینک می دهند.

 

نحوه نوشتن متن رپورتاژ آگهی برای بهترین نتایج
بعد از این همه آماده سازی، باید کمی در مورد متن رپورتاژ آگهی صحبت کنیم. پس از مطالعه این درس پیشنهاد می کنیم حتما برای ارزیابی چند نمونه از رپورتاژ آگهی وقت بگذارید. بر اساس معیارهایی که در اینجا صحبت می کنیم، نکات مطرح شده در ذهن شما بهتر است.

  • کوتاه و شیرین ننویسید
  • موضوع را جستجو کنید
  • شخصیت مخاطب خود را بشناسید
  • به سبک آن رسانه نزدیک شوید
  • برای «انتخاب عنوان» وقت بگذارید.
  • اهمیت پاراگراف اول را فراموش نکنید
  • تا حد امکان از فروش مستقیم خودداری کنید
  • تا حد امکان به استانداردهای یک مقاله اصیل نزدیک شوید
  • فضا را با عکس و نمودار هدر ندهید
  • کوتاه و شیرین ننویسید.

هیچ قانون کلی وجود ندارد که رپورتاژ آگهی بیشتر از چند کلمه باشد. گاهی به 1000 کلمه یا 2000 کلمه اشاره می کنند. اما در این زمینه باید به نوع محتوا و مخاطب نگاه کرد و نمی توان به احکام کلی استناد کرد.

اما می توان در مورد حداقل ها صحبت کرد و اظهار نظر کرد: ضروری است که رپورتاژ آگهی از حداقل ها فاصله داشته باشد.

از آنجایی که یک گزارش کوتاه مانند یک تبلیغ به نظر می رسد یا چنین حسی را به مخاطب القا می کند، بنا به سلیقه، اگر بیش از 700 یا 800 کلمه برای گفتن ندارید، ممکن است رپورتاژ آگهی برای شما مناسب نباشد.

موضوع را جستجو کنید
برخی از نویسندگان رپورتاژ آگهی فقط سعی می کنند حرفه ای بودن خود را در قالب کلمات بیان کنند و به مخاطب برسانند. این روش اثربخشی گزارش را کاهش می دهد.

بسیار سودمند است که ابتدا یک تحلیل کوچک انجام دهید و ببینید که مردم در مورد چه چیزی نگران هستند.

حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که جستجوی گوگل برای آنچه که به دنبال آن هستید انجام دهید و ببینید که چند لینک اول چه چیزی را پیشنهاد می کنند (احتمالاً وقتی مخاطبان را جلب می کند بهتر است). گوگل همچنین چندین پیشنهاد رایگان ارائه می دهد که می توانید از آنها الهام بگیرید.

شخصیت مخاطب خود را بشناسید.
داشتن تصویری از مخاطبان خود ضروری است. ویژگی های او، تحصیلات، طبقه اجتماعی، دغدغه های اصلی او و آنچه برای او مهم است را دریابید.

به سبک آن رسانه نزدیک شوید
فرض کنید می خواهید گزارشی را در یک مجله فرهنگی (کاغذی یا آنلاین) منتشر کنید. پیام شما باید از نظر شکل و محتوا نزدیک به مقالات آن مجله باشد. هرچه این شباهت بیشتری داشته باشد، مخاطب تأثیر بیشتری خواهد داشت و مقاومت کمتری در برابر پیام شما خواهد داشت.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حداقل ده مقاله یا مقاله از آن مجله را مطالعه کنید. سعی کنید با دیدن گزارش خود را با مجله آشنا کنید. شما می توانید با خطای جزئی حدس بزنید که آیا چنین مقاله ای متعلق به آن مجله است یا خیر.

برای «انتخاب عنوان» وقت بگذارید.
با انتخاب عنوان خوب یا بد، شانس مطالعه مقاله شما می تواند چندین برابر افزایش یا کاهش یابد. بنابراین ارزش وقت گذاشتن برای انتخاب یک برچسب را دارد.

اهمیت پاراگراف اول را فراموش نکنید.
خبر خوبی نیست، اما واقعیت این است که تعداد زیادی از مخاطبان احتمالا فقط پاراگراف اول گزارش شما را خواهند خواند. بنابراین به خصوص برای پاراگراف اول وقت بگذارید.

اطمینان حاصل کنید که این پاراگراف مخاطب را تشویق می کند تا بقیه گزارش را دنبال کند.

تا حد امکان از فروش مستقیم خودداری کنید.
فضا و سبک رپورتاژ آگهی برای پیشبرد فروش مستقیم مناسب نیست. اگر مستقیماً به مخاطب بگویید که محصولات و خدمات شما را خواهد خرید، ممکن است تبلیغات مستقیم گزینه بهتری باشد.

فراموش نکنید که رپورتاژ آگهی یکی از تکنیک های بازاریابی محتوا و به قول بسیاری از کارشناسان این حوزه است. در بازاریابی محتوا، چیزی حدود 70 درصد از محتوای شما باید آموزنده و حاوی اطلاعات مفید باشد (این یک عدد تقریبی است. در غیر این صورت 70 با 75 یا 65 مهم نیست).

تا حد امکان به استانداردهای یک مقاله اصیل نزدیک شوید.
قبلاً گفته‌ایم که هر چه گزارش شما بیشتر شبیه یک مقاله واقعی باشد، قانع‌کننده‌تر خواهد بود. مقاله پیش رو دارای چندین ویژگی است که شما نیز باید سعی کنید آنها را دنبال کنید:

از ادعاهای بی اساس خودداری کنید. صحبت های اغراق آمیز نکنید. حرفه شما باید قابل اثبات و قابل دفاع باشد. در انتخاب کلمات دقت کنید و به ظرافت های کلامی توجه کنید.

تا حد امکان به جای کلمات ذهنی از کلمات عینی استفاده کنید (کلمات عینی و احساسی را مقایسه کنید). سعی کنید به منابع معتبر مراجعه کنید و از آنها نقل قول کنید. تا جایی که می توانید حوزه بحث را به خوبی بشناسید مطالعه و تحلیل کنید و این تسلط را به مخاطب نشان دهید.

فضا را با عکس و نمودار هدر ندهید.
اگر گزارش شما به صورت یک مقاله متنی است، استفاده از عکس ها و نمودارها بسیار عالی و مفید است. اما دقت و خسیس در استفاده از تصاویر و نمودارها سودمندتر است. تصاویر بزرگ ممکن است ذهن خواننده را به سمت تبلیغات منحرف کند و نمودارهای متعدد می توانند فضای صحبت شما را محدود کنند. البته در اینجا نمی توان حکم قطعی و قانون کلی را اعلام کرد. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که در آن از استفاده گرافیکی از عکس ها و نمودارها استفاده شود. اما همیشه قبل از نهایی کردن گزارش دوباره فکر کنید و مطمئن شوید که در عکس و نمودار زیاده روی نکنید.

نتیجه
سئوی گوگل می تواند به سرعت سایت ها و لینک های اسپم را شناسایی کرده و بدون اطلاع کاربر حذف کند. این لینک ها و سایت های مخرب به عملکرد سایت های استاندارد و اصولی آسیب می رسانند. رپورتاژ آگهی دائمی شما را برای یک کسب و کار سودآور آماده می کند.

منبع